facebook

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Startup Mixer, MeetIT, Czwartki Social Media. Do Katowic wracają branżowe spotkania w luźnej atmosferze

Startup Mixer, MeetIT, Czwartki Social Media. Do Katowic wracają branżowe spotkania w luźnej atmosferze

Na Śląsku organizuje się coraz więcej nieformalnych spotkań branżowych.

Jacek Tomaszewski @ 04.03.2013

Wszystko zaczęło się w 2007 roku za sprawą barcampu (nieformalnych spotkań branży internetowej) Spodek 2.0. Na spotkaniach nie obowiązywały krawaty, nie było wykładów akademickich czy długiego przedstawiania oferty firmowej. Był luz, integracja środowiska związanego z IT, wymiana doświadczeń i zdobywanie nowych kontaktów. Spodek 2.0 wpisywał się w międzynarodowy trend organizowania spotkań branżowych o interaktywnej, towarzyskiej formie, nastawionych na wymianę wiedzy i doświadczeń między uczestnikami.

REKLAMA Bezpieczne pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach!

Z biegiem czasu impreza zaczęła się rozrastać, powstały jej techniczny odłam, przeznaczony dla programistów oraz spotkania "Po szychcie". Ostatni Spodek 2.0 odbył się w 2010 roku. Trzy lata trzeba było czekać na powrót takich imprez do Katowic.

Podtrzymać ludzki kontakt


Edward M. Hallowell, lekarz medycyny, w artykule dla Bussines Harvard Press pisał: "Na przestrzeni ostatniego dziesięciolecia w wyniku postępu technologicznego - przede wszystkim rozwoju poczty głosowej i elektronicznej - wiele kontaktów między ludźmi odbywa się na odległość. Bezpośrednie rozmowy i spotkania twarzą w twarz padły ofiarą "wirtualizmu" - wielu ludzi pracuje w domu albo gdzieś indziej poza zakładem pracy."

Przeczytaj także: Foursquare w Katowicach zupełnie nieznany. Tylko w jednym pubie dostaniemy zniżkę za check-in

Okazja do spotkań twarzą w twarzą to jedna z idei, która przyświeca czwartkowym spotkaniom z social media. - Ludzie lubią się integrować wokół pewnych obszarów - uważa Kuba Nagórski z agencji kręci się!, organizator katowickich Czwartków Social Media. - Obecność na takich spotkaniach to poza nowym zastrzykiem waidomości z branży itd, opcja na nawiązanie super znajomości, nawiązania relacji biznesowych, znalezienia pracy, realizacje wspólnych projektów. Wszystko to w realnym świecie - dodaje Nagórski.

Z podobnych założeń wychodzą organizatorzy spotkań networkingowych StartUP Mixer. Na ostatnim spotkaniu w klubie Rajzefiber zjawiło się ponad 50 gości, w tym przedsiębiorcy, start-upy działające w ramach Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości, przedstawiciele instytucji wspierających biznes, a także osoby zainteresowanie założeniem własnej działalności gospodarczej. - Na bieżąco obserwujemy, że uczestnicy naszych spotkań chętnie wymieniają się ze sobą swoimi usługami, przekazując sobie zlecenia - mówi Michał Majk, przedstawiciel Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości na Śląsku, które organizują spotkania.

Przeczytaj także: Potencjał Foursquare'a nie jest dostatecznie wykorzystany

Dla menadżerów i specjalistów z branży IT przeznaczone są spotkania MeetIT, odbywające się w katowickim klubie Oko Miasto. Tutaj nie ma lekkich tematów. Do tej pory poruszane były takie zagadnienia jak data center przyszłości czy zastosowanie cloud computingu. Każde spotkanie podzielone jest na dwie części: merytoryczną i nieformalną.

Powrót po latach


Moda na spotkania branżowe powróciła na Śląsk po trzech prawie trzech latach, w dodatku ze zdwojoną siłą. W 2010 roku oprócz Spodka 2.0 nie organizowało się innych takich imprez. Dziś powstają kolejne, oprócz wymienionych powyżej spotykają się także użytkownicy Twittera. To bardzo nieformalne i głównie towarzyskie spotkania. Śląscy blogerzy także ostatnio się spotkali. Czy to tylko chwilowa moda?

Przeczytaj także: Czwartki Social Media w Katowicach

- Myślę, że nie. Idea sprawdza się już z powodzeniem w innych miastach po drugie dlatego, że ludzie lubią się integrować wokół pewnych obszarów - uważa Kuba Nagórski. Dodaje też, że obecność na takich to poza nowym zastrzykiem wiadomości z branży, to dobra opcja na nawiązanie super znajomości, relacji biznesowych, znalezienia pracy, realizacji wspólnych projektów - i to wszystko w realnym świecie. - Doskonale więc uzupełnia social media - mówi.

Spotkania pod szyldem Spodek 2.0 odbywały się przez trzy lata. Czy obecne pobiją ten rekord? Jak zwykle w takich przypadkach oczekiwania organizatorów zweryfikuje czas i publiczność.

Przeczytaj także: KZK GOP w sieci jest jak jego autobusy: wiecznie spóźniony

(Na zdjęciach spotkanie StartUP Mixer w Katowicach, Autor: Marta Ochlust)