facebook

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

KZK GOP w sieci jest jak jego autobusy: wiecznie spóźniony

KZK GOP w sieci jest jak jego autobusy: wiecznie spóźniony

Zdjęcie profilowe KZK GOP na Facebooku oznajmia: "pędzimy po sieci", ale tak jak w rzeczywistości, tak w sieci, nigdzie im się nie spieszy. Przeczytajcie komentarz eksperta do tekstu "Trzeba mieć dużo pieniędzy i cierpliwości by podróżować autobusem po aglomeracji".

Kuba Nagórski

Kuba Nagórski

CEO – agencja kreatywna kręci się!. Specjalista od marketingu zintegrowanego, miłośnik social media, szkoleniowiec i mówca w wolnych chwilach. Od wielu lat zaangażowany również w trzeci sektor, koordynator i menadżer wielu projektów o zasięgu lokalnym, krajowym i międzynarodowym. www.twitter.com/kubanagorski

Do czego Facebook służy markom (bo bez wątpienia KZK GOP za markę można uznać)? W dużym uproszczeniu służy do budowania społeczności i komunikowania się z tą że społecznością, budowania relacji i przywiązania fanów.

REKLAMA Wirtualizacja IT z SANSEC Poland!

Czy oficjalny fanpage KZK GOP spełnia tą rolę? W mojej osobistej opinii niestety nie do końca.

Przeglądnąłem wpisy z ostatnich 60 dni i z przerażeniem stwierdziłem, że nie ma wśród nich
praktycznie ani jednego pozytywnego komunikatu (pomijając życzenia świąteczne).

GALERIA Box Canyon - muzyczna pułapka rodem ze Stanów, Anglii i Polski a powstała na Śląsku

Osoby odpowiedzialne z ramienia KZK GOP za kanał, w ramach strategii (lub jej braku) zdecydowały się komunikować za pośrednictwem portalu tylko informacje związane z opóźnieniami, awariami, kolizjami.

Jeżeli wybór tej drogi został dokonany świadomie to należało pamiętać również o tym, że wraz z takimi informacjami, będą pojawiać się negatywne komentarze użytkowników fanpage'a a co za tym idzie, jego potencjał kryzysowy będzie bardzo duży.

Przeczytaj także: Pijacki flow i kudłate Yeti. Tak się bawią w studenckiej limuzynie

Zobowiązuje to do wręcz permanentnej gotowości do odpowiadania na pytania czytelników – bo w social media poza jakością odpowiedzi czas ma równie duże znaczenie.

Tymczasem KZK GOP zapomina zarówno o jednym jak i o drugim. Oto niektóre z postów, które do tej pory pozostały bez komentarza ze strony osób zarządzających fanpage'm:

Przeczytaj także: Trzeba mieć dużo pieniędzy i cierpliwości by podróżować autobusem po aglomeracji

Ja ostatnio oczekiwałem na bus numer 870 i tramwaj linii 7 średni czas opóźnienia 20min na złożoną skargę nikt nie odpowiedział do dnia dzisiejszego... Już nie wspomnę ,że odkąd zlikwidowano w tramwajach czytniki GPRS nie ma w ogóle sensownej weryfikacji reklamacji (jak np w Krakowie).Na Śląsku pasażer to nikomu nie potrzebny petent ,a wszelkie reklamacje pozostają bez odpowiedzi.”

„Pasażer wsiadając do autobusu zobowiązany jest przestrzegać regulaminu kzk gop. A jeżeli kupujemy bilet miesięczny to czy przypadkiem kzk gop nie jest zobowiązane również do przestrzegania jakiegoś regulaminu i zapewnienia odpowiednich warunków pasażerom??”

Przeczytaj także: Po Śląsku i Zagłębiu bez biletu

„Dzięki kzk gop za szybką odpowiedź, której nie dostałam..”

Jeżeli już odpowiedzi się pojawiają to niestety lakoniczne i bardzo często nie zawierające
komentarza do zadanego pytania. Wpisy: „informacje opublikujemy później” czy „nie ponosimy odpowiedzialności za pogodę” na pewno nie są tym czego czytelnicy spodziewają się w ramach komunikacji z marką na Facebooku. Bardzo często ich ton również pozostawia wiele do życzenia.

Przeczytaj także: Kiedyś w Katowicach budowano parki. Dzisiaj buduje się parkingi

Kwintesencją tego co dzieje się na fanpage'u jest wypowiedź, która w momencie pisania artykułu miała 7 dni:

„Polecam ten FP, na którym nie ma dialogu. Są tylko skargi i milczenie ze strony KZK GOP. Po co się bawić w social media skoro macie pasażera w d...?”

Przeczytaj także: Foursquare w Katowicach zupełnie nieznany. Tylko w jednym pubie dostaniemy zniżkę za check-in

Zapewne nikogo nie zdziwi, że do tej pory pozostała bez odpowiedzi.

Reasumując: W obszarze strategii, komunikacji, treści i szybkości działania jest jeszcze sporo do poprawienia bo póki co cytat ze zdjęcia profilowego „pędzimy po sieci” nie odnosi się niestety ani do sieci komunikacji miejskiej ani do sieci jako takiej. Optymizmem i nadzieją na lepsze jutro napawa jedynie fakt, że pod niektórymi wpisami czytelników o kolejnych opóźnieniach pojawia się już krótkie „dziękujemy za informację”.

Przeczytaj także: Potencjał Foursquare'a nie jest dostatecznie wykorzystany

[W komentarzach zachowano oryginalną pisownię]