facebook

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Foursquare w Katowicach zupełnie nieznany. Tylko w jednym pubie dostaniemy zniżkę za check-in

Foursquare w Katowicach zupełnie nieznany. Tylko w jednym pubie dostaniemy zniżkę za check-in

Programy lojalnościowe mogą mieć różne wersje. U nas najlepiej sprawdzają się te najprostsze: za 10 pieczątek 11. piwo gratis. Tymczasem mogłoby być bardziej nowocześnie.

Jacek Tomaszewski @ 25.01.2013

Foursquare to aplikacja, która pozwala jej użytkownikom na meldowanie się w miejscach, w których aktualnie przebywają. Za każdy meldunek dostajemy punkty, jest ranking wśród znajomych, zbieramy odznaki, dodajemy rekomendacje.

REKLAMA Wirtualizacja IT z SANSEC Poland!

Ale to nie wszystko. - W Ameryce czy w Europie Zachodniej użytkownicy Foursquare mogą się cieszyć wieloma atrakcjami za meldunki w określonych miejscach. Zniżka na kawę, darmowe ciastko dla mayora [mayor - osoba, która meldowała się w danym miejscu najczęście w ciągu 60 dni - przyp. red.] danego punktu i inne promocje są tam czymś powszechnym - pisze na swoim blogu Maciej Trojanowicz. (Przeczytaj cały wpis: Foursquare aż się prosi o wykorzystanie. Zniżki w Polsce)

#4sq w Katowicach
Korzystanie z tych opcji dla właścicieli lokali usługowych, typu puby, restauracje, kina, jest zupełnie darmowe. Skąd więc ta niechęć? Polscy przedsiębiorcy boją się nowości, dopiero zaczynają zaprzyjaźniać się z Facebookiem, zaś o istnieniu Foursquare albo nie wiedzą, albo nie uznają tego za skuteczny sposób promocji. Z drugiej strony również polska liczba użytkowników tego serwisu nie jest porażająco wielka - uważa Trojanowicz. W 2012 roku w Polsce było około 20 tysięcy użytkowników 4sq.

GALERIA Agnieszka Dygacz przygotowuje się do sezonu

Z badań przeprowadzonych przez agencję Interactive Reaserch Center wynika, że w Katowicach z aplikacji korzysta trochę ponad 3 tysiące osób a meldować można się w ponad 100 miejscach. Liczba tych miejsc ciągle się zmienia, gdyż każdy użytkownik może utworzyć nowy punkt na mapie. Najczęściej meldujemy się na dworcu PKP i w Silesii City Center.

Większość lokali w Katowicach jest już w aplikacji Foursquare, można się w nich zameldować. Ale nic ponadto. Często właściciele sami nie zdają sobie sprawy, że taka aplikacja istnieje i ktoś dodał ich lokal. - Zupełnie w tym nie siedzę i się nie orientuję - mówi właściciel jednego z lokalu na ulicy Gliwickiej. Inni szczerze przyznają, że aplikacji nie znali wcześnie. - Muszę poczytać czym to się je a potem zdecyduję. Jeżeli okaże się całkiem fajne to oczywiście pomyślimy nad czymś - mówi Piotr Wiktor z katowickiej Białej Małpy.

Przeczytaj także: Potencjał Foursquare'a nie jest dostatecznie wykorzystany

- Narzędzie to wykorzystywane jest głównie przez turystów, a Ci odwiedzają Katowice znacznie rzadziej niż inne miasta z czołówki rankingu. To oni tworzą nowe lokalizacje, oni się w nich meldują - jednym słowem kreują modę na korzystanie z Foursquare'a. Ich znikoma ilość znacząco wpływa na liczbę lokalizacji do kliknięcia check-in - mówi Kuba Nagórski z agencji kreatywnej kręci się!

Przeczytaj cały komentarz Kuby: Potencjał Foursquare'a nie jest dostatecznie wykorzystany.

Przeczytaj także: Katowickim dworcem chwali się premier. Internauci kpią.

Jednym z pubów, który zdecydował się na wprowadzenie zniżek dla użytkowników 4sq jest The Spencer Pub na ulicy Wojewódzkiej. Tutaj za pierwszy check-in dostaniemy piwo za 5 złotych a od poniedziałku do piątku, w godzinach od 12 - 16 do każdego posiłku napój gratis. - Poszukuję ciągle ciekawych form promocji. Szczególnie atrakcyjne są dla mnie takie, które nie wymagają wyłożenia setek złotych na „reklamę i promocję”. Jako informatyk z wykształcenia po prostu nie boję się wszystkich e-commerce, e-channel i innych nowinek technologicznych - mówi Grzegorz Dymek, właściciel Spencer Pubu. - Chcę budować swoisty „program lojalnościowy” gdzie za sukcesywne odwiedzanie lokalu wpadają małe a z czasem i lepsze promocje - dodaje.

Restauratorzy sceptycznie podchodzą jednak do takich nowości. - Problem z takimi internetowymi programami lojalnościowymi (czym FoursQuare jest jak sadzę) jest taki że wykorzystanie smartfonów i internetu nie jest jeszcze takie powszechne jak mogło by się nam wydawać. Przykładem może być Freebee, niby dobry pomysł ale totalnie nie chwycił - mówi Piotr Wiktor.

GALERIA Knajpa – nie praca, a styl życia

Zdaniem Kuby Nagórskiego jest jeszcze drugie utrudnienie. - Brak polskiej wersji narzędzia oraz wielostopniowy proces weryfikacji prowadzony w języku angielskim (rozmowa telefoniczna, wpisanie kodu, oczekiwanie na przesyłkę pocztową z dodatkowym kodem weryfikacyjnym), niezbędny do dodania wirtualnej promocji (tzw. „Specials” umożliwiające właścicielom miejsc oferowanie zniżek i gratisów w zamian za check-iny) - mówi Nagórski.

Czy można liczyć, że narzędzie będzie się rozwijało? Eksperci są zgodni, że “rok 2013 będzie rokiem mobile”. - Rozwój technologii mobilnych, wciąż rosnąca ilość smartfonów, ale i potrzeby użytkowników prędzej czy później wymuszą na przedsiębiorcach otwarcie się na nowe i nietypowe działania. W walce o klienta wygra ten, który pierwszy zda sobie z tego sprawę - uważa Nagórski.

Przeczytaj także: Pijacki flow i kudłate Yeti. Tak się bawią w studenckiej limuzynie

Maciej Trojanowicz na swoim blogu Troyann.pl prowadzi akcję Foursquare w Polsce. Zachęcamy do dzielenia się linkami do miejsc, w których za check-in przewidziano zniżki i inne rabaty.